loading...
هوشمندسازی
شایگان بازدید : 76 یکشنبه 11 شهریور 1397 نظرات (0)

 

متاسفانه در بین رسانه های تکنولوژی در جهان، هنوز تفاوتی بین سیستم های IoT و Smart Home وجود ندارد. این در صورتی است که این دو موضوع با وجود شباهت ها و نقاط مشترک بسیار، دو سیستم کاملا مجزا در دنیای خانه هوشمند هستند. امکان ارتباط این دو سیستم وجود دارد ولی نمیتوان این دو سیستم را به   عنوان جایگزین های یکدیگر مورد استفاده قرار داد. در این مطلب قصد داریم در مورد تازه های تکنولوژی ساختمان هوشمند و IoT بررسی هایی انجام دهیم.

 

آمازون یک گام جلوتر از دیگران

در ابتدای معرفی الکسا توسط شرکت آمازون، این دستیار صوتی نیز همانند دستیار صوتی های دیگر موجود با بی مهری مشتریان روبرو بود. حقیقتا دستیار های صوتی هنوز نتوانسته اند انقدر کاربردی ظاهر شوند که به یک نیاز در سبد خرید تکنولوژی خانواده ها تبدیل گردند. اما جف بزوس این موضوع را میدانست و در هرچه کاربردی تر کردن الکسا، تمام ایده های خود و تیم الکسا را به کار گرفت. الکسا را در حال حاضر می توان کاربردی ترین دستیار صوتی موجود نامید. مهم ترین نکته در الکسا برای دستیابی به این جایگاه، امکان ارتباط ساده آن با سرویس های بسیار متنوع است. کمپانی آمازون با همکاری شرکت های تولید کننده تجهیزات خانه هوشمنداقدام به راه اندازی اینترفیس های اختصاصی برای یکسری از محصولات خانه هوشمند و برق هوشمند کرد. به این صورت که برای مثال در صورت استفاده از محصولات خانه هوشمند برند مورد پشتیبانی توسط آمازون، قادر خواهید بود با استفاده از فرامین صوتی خانه خود را به صورت کامل کنترل نمایید.

اما کمپانی آمازون دیگر شرکت های هوشمند سازی را هم رها نکرد و با پشتیبانی از سرویس IFTTT شرکت هایی که قادر به ارسال و دریافت فرامین در بستر شبکه می باشند، میتوانند به راحتی به سیستم الکسا متصل شوند.

شناسایی صدای الکسا محدود به زبان ها نیست

تقریبا در تمامی سیستم های دستیار صوتی ، تعدادی زبان به صورت پیش فرض وجود دارند که تنها قادر به ارسال فرامین صوتی در بستر همین زبان ها خواهید بود. اما در الکسا تنها با تایپ یک عبارت با حروف انگلیسی به هر زبانی قادر به ارسال فرامین صوتی می باشید. برای مثال در صورتی که با زبان فارسی قصد باز کردن در یا یک قفل هتلی از طریق الکسا را دارید، کافی است در قسمتی که عبارت مورد نظر را وارد می نمایید. جمله خود را به این نحو ثبت کنید   (Dar Ra Baz Kon ).  الکسا اهمیتی به معانی کلمات نداده و تنها با شنیدن این حروف در کنار یکدیگر فرمان مورد نظر شما را اجرا خواهد کرد.

اپل هوم کیت ، تجهیزاتی لوکس در حاله ای از ابهام

شرکت اپل با معرفی iOS 8 در سال 2014 از سرویس Apple Homekit رونمایی کرد. این سرویس با اتصال به تجهیزات دیگر خانه هوشمند امکان کنترل آنها را در اختیار شما قرار میدهد. اما بر خلاف دیگر پلتفرم های شرکت اپل که همگی از پختگی خاصی تبعیت می کنند. این سرویس بسیار ناقص و کم کاربرد ظاهر گردیده. در حال حاضر سرویس اپل هوم کیت امکان اتصال به محصولاتی از شرکت های لاجیتک ، فیبارو ، دی لینک ، فیلیپس و … را داراست. ولی اگر عمیقا در این سرویس وارد شوید. خواهید دید که این محصول به هیچ عنوان راضی کننده نیست.

گلکسی هوم خانه هوشمند کهکشانی ها

شرکت سامسونگ همیشه سعی داشته تا در ارائه محصولات و سبد کالایی رقابتی را با شرکت اپل راه بیندازد. پس از معرفی دستیار صوتی بیکسبی توسط کمپانی سامسونگ، این شرکت یک قدم به ارائه محصولی رقابتی برای مقابله با الکسا و هوم کیت نزدیک شد. حال در سبد محصولات اینده این شرکت دستیار صوتی گلکسی هوم مشاهده می گردد که شاید بتواند بهتر از دو رقیب خود ظاهر گردد. با توجه به نوپا بودن این محصول ، هنوز بررسی آن نیازمند زمان بیشتری خواهد بود. با این حال سامسونگ را نیز در لیست تولید کنندگان محصولات خانه هوشمند اضافه می کند.

شرکت لوکسون ، پیشتاز در تبدیل شدن به کامل ترین

شرکت های تولید کننده ی تجهیزات IoT به تنهایی قادر به ارائه محصولات خود نبوده و در اکثر موارد شاهد همکاری شرکت های تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان با این کمپانی ها هستیم. شرکت لوکسون به عنوان یکی از معدود تولید کننده هایی که تجهیزات خود را تماما در اروپا تولید می نماید، با شرکت های مختلفی در همکاری می باشد. در حال حاضر امکان ارتباط تجهیزات خانه هوشمند این شرکت با اکثر دستیار های صوتی و سیستم های IoT برقرار می باشد. همچنین با توجه به پشتیبانی محصولات این شرکت از ارتباط و ارسال فرامین در بستر شبکه، میتوان به نوعی این شرکت را بدون محدودیت در ارتباط با دیگر محصولات معرفی نمود.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 62
  • بازدید سال : 541
  • بازدید کلی : 3,090